Privacy

De Stichting Biljart- en Denksportcentrum Gouda (BDC Gouda) volgt de privacyregels, zoals beschreven in de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). De persoonlijke gegevens van onder andere (bestuurs)leden en verenigingen worden uitsluitend gebruikt door daartoe aangewezen bestuursleden en/of beheerders. De gegevens worden onder meer ingezet voor het registreren als lid van het BDC, bij het versturen van facturen, aanmaak van toegangspasjes en bij het versturen van nieuwsbrieven. Door het bestuur zijn twee protocollen vastgesteld: een over de registratie van gegevens en een voor het cameratoezicht.

Registratie gegevens in kader Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)
Hierin staat welke gegevens (naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres en eventueel bankrekening) geregistreerd staan van bestuursleden, personeel, vrijwilligers, leden en donateurs, bestuursleden van huurders, de verhuurder van het pand en leveranciers.
De gegevens worden bewaard in het afgesloten kantoor (computer BDC, beveiligd met inlogcode) en bij enkele daartoe aangewezen bestuursleden en beheerders. Wat betreft leveranciers worden deze gegevens gebruikt door daartoe aangewezen bestuursleden en beheerders.
Aangesloten verenigingen kunnen hun content presenteren op het nieuwsscherm bij de bar, maar
moeten zich houden aan de privacyregels.

Protocol cameratoezicht
Dit protocol geeft onder meer een beschrijving van de praktische uitvoering van het cameratoezicht, mede met het oog op de bescherming van de privacy van de leden en bezoekers van ons centrum.
Het cameratoezicht geschiedt onder de verantwoordelijkheid van het bestuur van BDC. Doelstelling is erop toezien dat elke eigenaar en gebruiker de regels naleeft die zijn verwoord in het Huishoudelijk Reglement. Eén van de belangrijkste taken van BDC is het zorgen voor de instandhouding van het centrum. Cameratoezicht wordt ingezet om aan onder meer dit doel bij te dragen.
Het cameratoezicht zal daarnaast, door de preventieve werking die er vanuit gaat, rust en een gevoel van veiligheid creëren onder personeel en vrijwilligers alsmede gebruikers. Het cameratoezicht kan in geval van incidenten duidelijkheid verschaffen over de toedracht van incidenten en een goede afhandeling hiervan.

Op verzoek kan het bestuur van het BDC besluiten de protocollen beschikbaar te stellen.

  • Laatste nieuws

  • ——————————

  • Aankomende evenementen